İnternetin ortaya çıkışı ve özellikle Web 2.0 döneminden sonraki teknolojik gelişmeler aracılığıyla katılımcı kültür öne çıkan bir kavram haline gelmiştir. Yeni uygulamalar ve değişen yayıncılık anlayışı izleyiciyi profilinin de değişmesine neden olmuştur. Yalnızca medya tüketicisi olarak varlık göstermenin ötesine geçen izleyici profilinin daha aktif bir rol oynamasına yol açmıştır. Bununla birlikte katılımcı kültürde izleyiciler artık yalnızca içerik tüketmekle sınırlı kalmayıp aynı zamanda kendi içeriklerini de üretir hale gelmişlerdir. Bu bağlamda radyonun modern bir formu olarak değerlendirilen podcast yayıncılığı, özellikle amatör yayıncılar, içerik üreticileri ve medya profesyonelleri tarafından tercih edilmiştir. Spotify, YouTube, Apple Podcasts, Castbox gibi dijital platformların sağladığı erişim imkanları sayesinde, podcast içerikleri geniş bir izleyici kitlesine ulaştırılmış ve podcast yayıncılığı önemli ölçüde yaygınlaşmıştır. Bu çalışmada dijitalleşme ve internet teknolojisinin oluşturduğu imkanlar ve katılımcı kültürle birlikte yeni bir alan olarak podcast yayıncılığı ele alınmıştır. Bu çerçevede podcast yayıncılığı noktasında öne çıkan uygulamalardan biri olan Spotify’ın işleyiş şekli ele alınmış, müzik ve podcast bağlamında yayınlanan raporlardaki veriler çalışmada kullanılmıştır. Çalışmada podcast yayıncılığı, Spotify özelinde katılımcı kültürle birlikte içerik üreticilerinin de sürece dahil olmasının ardından bulunduğu konum çerçevesinde incelenmiş ve konuya ilişkin literatür taraması yapılarak genel bir perspektif ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Söz konusu çalışmada podcast yayıncılığının izleyiciler açısından yalnızca bir medya formu olmasının dışında, katılımcı kültürdeki konumu itibariyle de önemli bir etkileşim alanı olduğu sonucuna varılmıştır.
Participatory culture has become a prominent concept through the emergence of the Internet and technological developments, especially after the Web 2.0 era. New practices and a changing understanding of broadcasting have also led to a change in the audience profile. It has led to a more active role for the audience profile, which has gone beyond merely existing as a media consumer. However, in participatory culture, audiences are no longer limited to consuming content, but have also become producers of their own content. In this context, podcasting, which is considered as a modern form of radio, has been preferred especially by amateur broadcasters, content producers and media professionals. Thanks to the access opportunities provided by digital platforms such as Spotify, YouTube, Apple Podcasts and Castbox, podcast content has reached a wide audience and podcasting has become widespread. This study focuses on podcasting as a new field with the opportunities created by digitalization and internet technology and participatory culture. In this framework, the functioning of Spotify, one of the prominent applications in podcast broadcasting, is discussed, and the data in the reports published in the context of music and podcasts are used in the study. In the study, podcast broadcasting is analyzed within the framework of Spotify's position after the inclusion of content producers in the process with the participatory culture, and a general perspective is tried to be put forward by reviewing the literature on the subject. The study concludes that podcasting, in the case of Spotify, is not only a media form for audiences, but also an important area of interaction due to its position in participatory culture.